Problemen met Technische Klachten

20 september 2008 | VERSTUUR | PRINT   

HamermanSinds 1 augustus dit jaar is er een nieuw nummer dat je voor Technische Storingen op Uilenstede moet bellen (lees hier). Het nummer is, als het goed is, 24 uur per dag bereikbaar. Nu bereiken ons de eerste problemen hiermee.

Het telefoonnummer: 020 - 342 96 66 is het nummer van de Vaklieden. Die voeren op zichzelf geen reparaties uit, maar schakelen daarvoor weer andere firma’s in, afhankelijk van het type klacht. Kapotte deur levert dus een andere “klusjesman” (Klussenier) op dan een kapot toilet of een kapotte verwarming. Voor Liftproblemen moet je ze zelfs helemaal niet bellen, daarvoor is nog altijd het nummer van KONE of MIJNSSEN.

De mensen van dit nummer fungeren dus eigenlijk als een soort telefooncentrale. Ze horen de klacht aan, schatten in welke reparateur daarvoor nodig is en nemen contact op met dat bedrijf. Daarna wordt een afspraak gemaakt wanneer ze ongeveer langskomen. Vaak worden daarvoor periode’s van twee uur genomen. Voor niet spoedeisende klachten komen ze alleen op werkdagen op “kantoortijden”.

De problemen die zich nu voordoen zijn het niet verschijnen van de desbetreffende monteur op het afgesproken tijdstip. En de onmogelijkheid van de centrale om daarna in contact te komen met de betreffende monteur om te vragen waar die blijft, dan wel een nieuwe afspraak te kunnen maken.

Bovendien krijgen veel mensen te horen dat de reparatie voor eigen rekening is. Dat is natuurlijk onzin. Alleen als het vandalisme betreft moet je zelf dokken (en dan nog alleen als je zelf schuldig bent), maar niet als het bijvoorbeeld slijtage betreft. Oftewel gewoon niet op ingaan, laten komen en repareren. De eventuele rekening bij DUWO in de bus gooien.

Bron: Uilenstede Nieuws, bewoners met technische klachten

   Er is 1 reactie op
  Problemen met Technische Klachten

  1. Bewoonster  | 20 september 2008 om 21:14

    Bij mij kwam er wel een klusjesman, maar die constateerde vervolgens alleen maar dat er vier lekkages waren in de gang. Ja, dat had ik ook al gezien, ik kan water ook wel uit het plafond zien druppen.
    Uiteindelijk niks meer van gehoord.

   Laat een bericht achter

De volgende HTML codes zijn toegestaan  

<a href> <b> <code> <i> <strike> <strong>        |    BERICHT