Woordbreuk Ziggo Uilenstede?

18 maart 2009 | VERSTUUR | PRINT   

ZiggoAls het goed is hebben gisteren, dinsdag 17 maart, alle klanten van Ziggo op Uilenstede, de afnemers van één of meer van de zogenaamde Triple Pay diensten; internet, kabeltelevisie, telefonie, een brief gekregen over “Administratieve achterstand”.

Het gaat hier om de de uitgestelde betalingen van de Ziggo-rekeningen ten gevolge van administratieve fouten bij Ziggo-Nederland. De factureringsafdeling is in oktober vorig jaar verhuisd. Daardoor ging de facturering in november 2008 fout; men gebruikte dezelfde gegevens als in oktober 2008, zonder de mutaties of correcte belkosten. Daarop is besloten om geen geld meer van Ziggo-klanten op Uilenstede te incasseren totdat de administratie weer op orde was.

In december 2008, januari en februari 2009 heeft niemand op Uilenstede dus iets aan Ziggo betaald. Verschillende mensen zagen daarbij al een probleem aankomen met de betaling ineens van die drie (of mogelijk nog meer) maanden. Vooral mensen die ook gebruik maken van telefonie; die krijgen immers ook de belkosten van drie maanden ineens.

De servicedesk van Ziggo op Uilenstede had toegezegd MINIMAAL DRIE WEKEN vóór de incasso een brief daarover te sturen met de correcte bedragen en afschrijfdata: lees hier. Dat bericht is geschreven door de Ziggo-servicedesk op Uilenstede zelf. Men streefde naar 26 maart als afschrijfdatum, vlak nadat de studiebeurs weer is gestort.

Dat betekend dus dat de aankondigingsbrief / factuur UITERLIJK 5 maart 2009 bij de Ziggo-klanten in de bus moest liggen. De gisteren ontvangen brief is voor die datum dus gewoon 12 dagen te laat.

In de ”Administratieve achterstand brief”  wordt ook nog eens verwezen naar een factuur die de Ziggo-klanten op Uilenstede in de week van 9 t/m 13 maart zullen ontvangen. Voor het gemak nemen we maar aan dat daarmee 2009 wordt bedoeld. Die heeft voor zover uw Nieuws bekend tot nu toe niemand mogen ontvangen. Bovendien zou die ook te laat zijn geweest voor de beloofde drie weken termijn.

Gisterenmorgen verscheen er juist een Uilenstede Nieuwsbericht dat de betalingen weer waren uitgesteld omdat de administratie nog niet op orde was en bovendien de Ziggo-klanten op Uilenstede nog geen brief hadden mogen ontvangen. Deze informatie kwam ook weer rechtstreeks van de Ziggo helpdesk op Uilenstede.

Momenteel lijkt Ziggo wel degelijk van plan te zijn om de afschrijving van de achterstallige betalingen per 26 maart te doen plaatsvinden. Verschillende studenten merken op dat, dat één dag is voor de afschrijving van een termijnbedrag van het collegegeld (voor mensen die gespreid betalen). Die afschrijving (van ruim 350 Euto)) vindt meestal op de 27e plaats!

Simpele oplossing is natuurlijk gewoon de automatische afschrijving naar Ziggo bij je bank te laten blokkeren. Dan kan je zelf bepalen wanneer je het bedrag gaat betalen.

Commentaar:

Natuurlijk moet er uiteindelijk wel betaald worden. Dit zijn betalingen die al gebeurd hadden moeten zijn, maar zijn uitgesteld door de administratieve chaos bij Ziggo. Daarom lijkt het mij niet erg netjes om deze wijze mensen voor een “voldongen feit” te plaatsen. De “koninklijke weg” lijkt uw Nieuws als Ziggo de betaling voor maart op de “normale” wijze en tijdstip te laten plaatsvinden en de achterstallige betaling naar april op te schuiven zodat mensen gewoon de beloofde drie weken waarschuwing krijgen.

Bron: Uilenstede Nieuws, Ziggo-brief Administratieve achterstand, Servicedesk Ziggo Uilenstede

   Er zijn 7 reacties op
  Woordbreuk Ziggo Uilenstede?

  1. nienke  | 18 maart 2009 om 13:41

    ja maar.. ik heb hem ook gehad en ik heb alleen tv en internet?

    de man zei dat de brief 6 maart verstuurd had moeten worden.. en apart genoeg hoort er toch ook een datum te staan boven de brief? er staat alleen maart 2009.

    Dus wat gaan ze nu doen? ik snap wel dat ik het moet betalen maar volgens mij snapt ziggo niet dat studenten niet zomaar eventjes een hele som geld te voorschijn kunnen toveren?

  2. Ziggo Klant  | 18 maart 2009 om 15:45

    En weer horen wij niks van de VBU, en er staat ook niets over de laatste ontwikkelingen op de VBU website..

  3. Frank  | 18 maart 2009 om 18:13

    Het is heel simpel;gewoon naar je bank bellen en de rekening van Ziggo blokkeren.Dan kun je zelf bepalen hoe en wanneer je het uitstaande bedrag gaat betalen.Ik heb dit vanmorgen al gedaan.Deze maand zal ik de maand maart gewoon betalen en 1 maand extra zodat ik toch wat inloop..De rest volgt in april.

  4. nienke  | 18 maart 2009 om 19:37

    Ik laat alles eraf halen en vorder t daarna gewoon terug. is voor mij veel makkelijker. Ik betaal in april de rest wel. geen probleem.

  5. Bas  | 19 maart 2009 om 14:42

    Als het goed is hou je je financien goed bij. Dan heb je ook gezien dat er de afgelopen maanden geen geld door Ziggo is afgeschreven. Dan weet je natuurlijk ook dat dat ooit wél afgeschreven gaat worden en zorg je dus dat je het geld dat je normaal maandelijks aan Ziggo betaald apart houdt zodat je dat nu in één keer kan betalen.

    Of zeg ik nu iets heel geks?

  6. _I Martijn l_  | 19 maart 2009 om 16:05

    Waar ik het meest een probleem mee heb is dat ik de belkosten (heb telefonie van Ziggo) nu totaal op goed geloof moet aannemen. Bij de gewone maandelijkse rekening hield ik niet op de seconde bij wat ik allemaal gebeld had de afgelopen maand, maar had ik toch in ieder geval wel een notie.
    Nu heb ik geen idee meer wat ik heb gebeld drie maanden geleden _en_ het is evident dat ze zelf ook niet met zekerheid kunnen zeggen dat het allemaal klopt!
    Off-topic: als je met google streetview naar de UilenTV studio rijdt en je kijkt dan in de ruit van said studio kun je hun auto gereflecteerd zien.

  7. Jasper  | 23 maart 2009 om 16:09

    Zeer vage brief, ik heb alleen een internet abbo, maar alsnog sturen ze deze brief naar om het even wie?

   Laat een bericht achter

De volgende HTML codes zijn toegestaan  

<a href> <b> <code> <i> <strike> <strong>        |    BERICHT