OV-chipstoring halte Uilenstede

20 oktober 2010 | VERSTUUR | PRINT   

Sneltram 51 AmstelveenAlle in- en uitcheckpalen voor de OV-chipkaart op sneltramhalte Uilenstede zijn dinsdagavond en woensdagmorgen buiten gebruik / dienst geweest. Ze deden het dus geen van alle.

Ook de blauwe controlepaal, waarop je kunt checken wat je huidige saldo op- en wat je laatste paar transacties met de OV-chipkaart zijn, deed het niet.

Dat betekend dus dat niemand kon inchecken op sneltram 51, maar nog veel erger ook niemand kon uitchecken. Die mensen moeten dus weer een claimverzoek bij het GVB indienen om hun geld terug te krijgen.

Als je niet kunt inchecken en je reist in de richting van Amsterdam verder dan Amsterdam Zuid, kun je in principe niet uitchecken. En dus ook het poortje niet openen. Dan moet je dus gewoon even achter iemand anders aanlopen die wel kan uitchecken. De poortjes blijven lang genoeg open staan!

De storing is blijkbaar pas woensdagmorgen gemeld. Toen heeft een Uilenstedebewoner gebruik gemaakt van de blauwe “spreekknop” op de rood/blauwe info en noodpalen op het perron. Het GVB zou zo snel mogelijk een monteur sturen.

In de loop van de morgen is het euvel verholpen.

Bron: Uilenstede Nieuws, Uilenstede bewoner

   Er zijn 5 reacties op
  OV-chipstoring halte Uilenstede

  1. xxxx  | 22 oktober 2010 om 14:42

    Je kan heus wel uitchecken!!!!
    Je kan gewoon door de poortjes door je chipkaart ervoor te houden en dan checkt ie je uit!

  2. Arjo (Redactie)  | 24 oktober 2010 om 15:20

    Je hebt gelijk, je kunt uitchecken.
    Kost je dan alleen wel €4! want niet ingecheckt. Daarvoor mag je dan weer een claim-formulier invullen en opsturen naar het GVB en een paar maanden wachten en hopen dat je jouw geld terug krijgt.

  3. oud-student  | 25 oktober 2010 om 08:54

    Dat hangt ervan af of je op saldo reist op niet. Heb je een abonnement die geldig is op het station waar je uitcheckt, dan rekent ie geen instaptarief (€4). Dit werkt overigens niet met een wegwerpkaart. Niet ingecheckt, dan kun je ook niet uitchecken.

    Overigens zag ik laatst medewerkers van het serviceteam metro op Van Boshuizenstraat staan op het perron richting CS om mensen met een handapparaat in te checken.

    De regel is trouwens dat als je niet bij een halte kan inchecken, je naar de volgende halte mag reizen om daar in te checken. Dus toch naar pak ‘m beet Weesperplein rijden kan je een boete kosten…

    Over claims: het beste is via http://www.gvb.nl:
    *snellere verwerking
    *je krijgt een ontvangstbevestiging
    *je krijgt een referentienummer die je kunt gebruiken als je de klantenservice erover belt.

  4. Dokun  | 25 oktober 2010 om 20:54

    Ik heb een paar keer gehad dat ik niet kon inchecken vanwege een storing of mijn chipkaart niet kon opladen omdat de automaat kapot was. Na op de “info” knop te hebben gedrukt heb ik al de keren toestemming gekregen on gratis te gaan reizen. 1 keer tijdens zo’n “gratis” reis was er controle die hebben contact gezocht met de mensen die achter de “info” knop zitten en ik kon gewoon door reizen zonder probleem en of boete..

  5. Frank  | 7 november 2010 om 11:46

    Er is altijd wat met dat in- en uitchecken en met die automaat.Laten ze nu eens zorgen voor een probleemloos werkend systeem.Dat het tot gratis reizen leidt kan toch niet de bedoeling zijn geweest.

   Laat een bericht achter

De volgende HTML codes zijn toegestaan  

<a href> <b> <code> <i> <strike> <strong>        |    BERICHT