UilenTV

1 februari 2011 | VERSTUUR | PRINT   

UilenTVVanavond, dinsdag 1 februari, is er een uitzending van UilenTV op Uilenstede.  Het thema vanavond is de studiefinanciering. Voor het programma kijk op de KabeltjesKrant of  

  • 21.00: Leader en welkom
  • 21.05 Politiek Café over de studiefinanciering
  • 21.45 LIVE nabespreking in de studio
  • 21.50 Deze dag in…..
  • 22.00 Uilenstede Nieuws met de verbouwin op Uilenstede
  • 22.15 Einde en begin Kabelkrant 

Er wordt een aflevering van het Politiek Café herhaald over de bezuinigingsplannen van het vorige kabinet. Gevolgd door een kort studiogesprek over de huidige kabinetsplannen. Gepland wordt om de volgende uitzending met kijkersreakties op dit onderwerp door te gaan.

Zoals onze kijkers inmiddels weten zenden we sinds 1 januari 2010 geen films meer uit. Dit omdat de VBU eind 2009 aan UilenTV meedeelde dat ze de financiering met 50 % verminderde. Eind 2010 werd UilenTV zelfs meegedeeld dat de al toegezegde gelden voor 2010 ook niet meer worden overgemaakt. De bijdrage van de VBU aan UilenTV in 2010 werd dus eind 2010 met TERUGWERKENDE kracht op 0 gezet.

Bron: Uilenstede Nieuws

   Er zijn 19 reacties op
  UilenTV

  1. Laagbouw  | 13 februari 2011 om 17:41

    Terecht dat de bijdrage op 0 is gezet. Totaal geen vernieuwing oid.. waarom niet gewoon iemand met een handycam of van mijn part een mobiele telefoon de buurt in om dingetjes te filmen? Er gebeurt genoeg in sportcentrum/griffioen/uilencafe.

    Als er geen leuke items worden gemaakt is die bijdrage van vbu ook zinloos.

  2. Frank  | 13 februari 2011 om 20:43

    een tijdje geleden was ik op een ledenvergadering. op de begroting stond geld voor Uilentv, maar even verderop stond ook geld voor bier voor Uilentv. Op mijn vraag of er elke dinsdagavond de mensen van Uilentv en de bestuursleden van de VBU gratis bier gedronken werd werd bevestigend geantwoord. weet niet meer hoeveel het was maar je kon er nogal veel kratjes van halen.

  3. atrium  | 13 februari 2011 om 23:30

    OMG! Dat vind ik echt belachelijk, daarvoor is het geld niet bedoeld!

  4. Arjo (UilenTV)  | 14 februari 2011 om 09:08

    @Laagbouw. Kom maar op met je handycam / mobiele telefoonfilmpjes. Als jij ze filmt zendt UilenTV ze uit! Niet te lang mee wachten he!

  5. Arjo (UilenTV)  | 14 februari 2011 om 09:14

    @Frank. Ik weet niet op welke ALV van de VBU je bent geweest of welke begroting je hebt gezien. Voor zover mij bekend staat NERGENS in de begroting bier voor UilenTV. Waar staat dat?
    Er is wel een post consumpties in die begroting. Daarvan drinken de VBU-ers gratis (of op kosten van de bewoners als je dat correcter vindt).
    Wij drinken inderdaad thee en koffie van de VBU. En in het afgelopen jaar, heel hoog geschat, totaal 12 biertjes gepakt voor onszelf en bezoekers. Frisdrank durven we niet te drinken (houdbaarheid) dat nemen we zelf maar mee.

  6. Frank  | 14 februari 2011 om 11:55

    idd stond er consumptie op de begroting, foutje van mij.

    echter op mijn vraag aan het bestuur of het er gratis bier gedronken werd werd na een korte stilte geantwoord dat dat zo ongeveerd wel klopte.

    wanneer de leden in meerderheid voor de begroting stemmen omdat ze vinden dat er tegenover het vrijwilligerswerk dat de bestuursleden doen best wat gratis concumpties mogen staan, is dat aan de leden.

    Maar wanneer er bijna nooit meer dan 1 procent van de leden komt opdagen op een vergadering moet je je als bestuurslid afvragen of er daadwerkelijk draagvlak bestaat. dit noemen we ethisch besef.

    Ook vanuit het oogpunt om jezelf bij voorbaat niet in het verdacht van belangenverstrengeling te laten komen.

  7. Frank  | 14 februari 2011 om 12:03

    Arjo,

    weet niet meer precies wanneer. maar toendertijd verloten ze een ikeabon van 100eu om wat meer animo voor deelname aan de vergadering te kweken. dit had geen effect en het bleef bij die keer.

    overigens een leuke moederdag met moeders doorgebracht in de Ikea op met die bon!

  8. Arjo (Redactie)  | 14 februari 2011 om 12:18

    @ Frank. Voor het “vrijwilligeswerk” krijgen de VBU-bestuursleden €350 per persoon per maand betaald; totaal kost dat een kleine €20.000 per jaar. Dan zou ik me maar niet druk maken over gratis consumpties. Dat is totaal maar zo’n €1.500 per jaar.
    En inderdaad daar genieten de UilenTV-ers ook voor een €25 per jaar van mee.

  9. Frank  | 14 februari 2011 om 12:30

    als het zo weinig is Arjo, waarom betalen ze dat zelf dan niet? je krijgt toch al een vergoeding?

    “hey, ik heb zin in een consumptie. maar ik heb geen zin om die te betalen? daar hebben we de leden voor! die hebben dat toch niet door want ze komen toch niet op de vergaderingen, haha”

    alles goed en wel, maar het zijn de kleine dingen die het doen, alle kleine dingen maken één grote. verbeter de wereld, begin bij je zelf. je weet toch…

  10. Arjo (Redactie)  | 14 februari 2011 om 12:33

    Vraag het de VBU-bestuursleden zou ik zeggen. Als VBU-lid betaal je er ook aan mee…

    UilenTV-ers doen het helemaal gratis, d.w.z. ze krijgen GEEN vergoeding voor hun werkzaamheden!

  11. Frank  | 14 februari 2011 om 12:39

    okay Arjo, doelde ook niet op jouw maar op het VBU bestuur.

    20.000eu vergoeding
    +
    1500eu consumpties
    =
    7.5% loonsverhoging die ze zichzelf toeschuiven

    ik probeer gewoon aan te geven dat de bestuursleden zich slechts moeten afvragen of dat wel netjes is. vooral ook omdat kampen met het probleem dat de bewoners hun taak om het bestuur te controleren niet uitvoeren.

  12. Arjo (Redactie)  | 14 februari 2011 om 12:48

    Terechte vraag. Neem dan alleen wel de juiste cijfers.
    Het VBU-bestuur heeft zichzelf begin vorig jaar een “loonsverhoging” toegekend van 40% en niet 7,5. Van €250 naar €350 p.p.p.m.
    Dit besluit is goedgekeurd door de RvC van de VBU, omdat op de beide ALV’s toendertijd te weinig mensen kwamen (10 en 0).
    http://nieuws.uilenstede.nl/2010/02/07/forse-verhoging-bestuursvergoeding-vbu/

  13. Frank  | 14 februari 2011 om 13:18

    op zich is het allemaal niet echt een probleem. te weinig mensen willen in het bestuur; zo kweek je wat meer animo. pleit er ook niet voor dat consumpties etc afgeschaft moeten worden.

    blijft het probleem van de verantwoording. lees allemaal hele goede bedoelingen van de VBU bestuursleden maar ze faalt er toch echt in om de leden naar de vergadering te krijgen.

  14. Laagbouw  | 14 februari 2011 om 16:32

    @arjo: Wat ik met mijn opmerking doel te zeggen: als er leuke itempjes gemaakt worden is een bijdrage terecht. Worden er geen items gemaakt kan de bijdrage ook weg.

    Ikzelf heb geen enkele interesse in televisie maken maar ik kan me zo voorstellen dat de mensen die bij uilentv actief zijn en graag een bijdrage willen dit kunnen realiseren door meer actuele & eenvoudige filmpjes te maken. Dan begrijpen de leden ook waar deze bijdrage voor is en heeft iedereen er plezier van.

    Indien er geen vrijwilligers zijn evt wat reclame maken onder journalistiek/media studenten op uilenstede? Ik noem maar wat…

  15. Toren C @ geen wc  | 14 februari 2011 om 18:32

    Aangezien dit het drukste topic is.

    Iemand een idee of Toren C vanavond nog stromend water krijgt?

  16. Geen Douche  | 14 februari 2011 om 19:03

    Ik heb net de Vaklieden gebeld. Die gaven me een niet-bestaand tel.no. van Eneco :(

  17. Arjo (Redactie)  | 14 februari 2011 om 19:15

    Geen warm water of helamaal geen water?
    Vaklieden MOETEN gewoon iemans sturen. Dus: 020 – 34 29 666 bellen en EISEN dat ze komen.
    Ik hoor graag het vervolg.

  18. Weer water  | 15 februari 2011 om 09:13

    Er was helemaal geen water; momenteel werkt het weer.

    Als je 020-34 29 666 belt krijg je een ongeïnterresseerd persoon aan de lijn “die het ook niet weet” en je dan dus het foutieve Eneco-no. geeft.

  19. bewoner toren1  | 16 februari 2011 om 15:26

    Het water gaat er in meerdere flats uit volgende week.. grote check-up geloof ik? Hadden ze dat niet beter voor de winter kunnen doen? maar het gebeurt tenminste.. hopelijk gaat het dan weer fatsoenlijk werken.

   Laat een bericht achter

De volgende HTML codes zijn toegestaan  

<a href> <b> <code> <i> <strike> <strong>        |    BERICHT