Nog dagen internetproblemen!

11 april 2012 | VERSTUUR | PRINT   

De problemen met het internet op Uilenstede (lees hier) duren vermoedelijk nog de hele week. Gehoopt wordt dat het na deze week wél is opgelost.

De problemen zijn, volgens Itt, vorige week dinsdag begonnen toen men alles heeft omgezet naar het nieuwe net werk (lees hier). Er waren snelheidsproblemen en die heeft men “opgelost” door quarantine-net uit te schakelen.

Dat programma moet voorkomen dat de internetgebruikers op Uilenstede het systeem “plat gooien” door foutief (in ieder geval in de ogen van de beheerders) aansluiten van apparatuur.

Momenteel wordt alles en iedereen weer op quarantine net gezet, maar dat schijnt veel tijd te kosten. Zo’n 40 % van de Ziggo-internet gebruikers op Uilenstede (betalende klanten dus!) zou inmiddels weer “beschermd” zijn.

Tot dan kan dus, zonder dat je er zelf ook maar iets aan kunt doen, zomaar opeens je internet snelheid onmeetbaar laag worden gedurende een aantal seconden / minuten / uren / dagen! Je computer blijft dan, terecht, aangeven dat je wel internet hebt; je kunt er alleen niets mee!

Bron: Uilenstede Nieuws, ITT-desk

   Er zijn 33 reacties op
  Nog dagen internetproblemen!

  1. smartypan  | 11 april 2012 om 13:11

    Problemen veroorzaakt door laakbaar gedrag aan de kant van Shmiggo dus.
    Waar is de VBU om dit aan de kaak te stellen?

  2. Tito  | 11 april 2012 om 13:27

    VBwho?

  3. Sanne  | 11 april 2012 om 14:41

    Ze vermoeden nu ook dat er naast de algemene problemen met het internet op Uilenstede ook problemen zijn met de combinatie van hun software en routers van de bewoners… To be continued :p

  4. toren2  | 11 april 2012 om 15:56

    Ik ben vriendelijk te woord gestaan door zo’n servicemedewerker, maar het is natuurlijk niet te accepteren dat duizenden studenten het een week zonder Internet moeten stellen. Ik neem aan dat er dag en nacht mensen in touw zijn om dit op te lossen, want ik begin als student NIETS zonder Internet. In mijn geval is er geen verbinding mogelijk, hooguit een minuut.

  5. remco  | 11 april 2012 om 17:07

    Ik zat gisteren ook weer de hele avond zonder internet!
    Na het invullen van het gegevensscherm, zou het “enkele minuten” duren voordat ik het internet op zou kunnen. Drie uur later kreeg ik nog geen contact. Als die week problemen ook in die tijdspanne wordt gerekend, kunnen we ons lol op.

    Eindelijk leek het internet stabiel, gaan ze er weer mee zitten klooien!

  6. Reinier  | 11 april 2012 om 23:25

    Is dit acceptabel in de zin dat wij als studenten dit over ons heen laten komen? Ik kan mij herinneren dat we een brief hebben gehad dat we overgaan, maar niet dat op een dag een uur het internet uit zou zijn.

    Ik werk vanuit mijn kamer en kan door dit internet verlies soms hele tijden niet werken..
    Wie zouden we/zou ik hiervoor kunnen aanspreken?

  7. Dokun  | 12 april 2012 om 01:37

    Gewoon zonder enige aankondiging geen internet, kreeg ook geen browserscherm om de gegevens in te voeren.

    Medewerker was wel vriendelijk en na een zeer lang telefoongesprek heeft ie het probleem dat bij ITT lag opgelost.

    Maar het is toch gewoon asociaal dat er geen aankondiging van is geweest en wij hebben hier ook geen enkele kennisgeving gehad dat we gegevens moesten gaan invullen in een scherm voordat internet weer bruikbaar zou zijn. Via Uilenstedenieuws vernomen dat het contractnummer en de geboortedatum in het “gegevensscherm” moet/moest worden ingevuld…

    Ja dat de VBU weer eens onzichtbaar is dat is geen verrassing, dat is het enige waar de VBU goed in is!! En dat voor €350 per maand per VBU-bestuurslid…

    Bij de VBU zitten alleen maar zakkenvullers die er enkel voor hun eigen gewin zitten en met het opkomen voor de Uilenstede bewoners geen enkel affectie hebben.

  8. Martijn  | 12 april 2012 om 08:19

    @dokun:

    Heb ik het goed dat jij ook Ziggo-telefonie hebt (gehad?), onterecht huur betaalde voor je toestel en dat dit is stopgezet maar zonder dat je geld terug hebt gekregen?
    Dat heb ik nl behalve bovenstaande problemen ook nog aan de hand.
    Zoja, ben jij daar ooit nog verder achter aan gegaan?

  9. Dokun  | 12 april 2012 om 12:24

    @Martijn,

    Ja klopt helemaal :) Heb nog steeds Ziggo telefoon die op het moment ook storing heeft..

    Ik heb mijn uiterste best gedaan om de teveel betaalde telefoon-huur terug te krijgen maar heb niets gekregen en ook nooit een rechtstreeks antwoord van (de oude) Ziggo gekregen. Elke keer als ik er over begon zou er naar gekeken worden en zou ik bericht gaan krijgen, maar natuurlijk nooit iets gehoord..

    Ik hebt t maar laten zitten toen ik hoorde dat alles over ging naar een nieuw systeem… Er is nu op het moment niemand meer waar we terecht kunnen om dat geld terug te krijgen..

    Ik heb de VBU hierover twee keer een berichtje gestuurd maar nooit antwoord van hun gehad.. Ook dat is helaas geen verrassing!

  10. Tito  | 13 april 2012 om 13:43

    “do not turn off your computer, updating 1-10″

    leuk, leuk. duurt alleen wel een half uur met dat internet hier. alleen al 5 minuten nodig om deze pagina te laden.

    van vodafone mag ik een paar dagen gratis bellen, krijg ik van Ziggo ook nog wat terug?

  11. Arjo (Redactie)  | 13 april 2012 om 15:38

    Volgens de ITT-desk zou het probleem vanmiddag dus eigenlijk opgelost moeten zijn. Zo niet dan moest ik toch echt maar weer gaan bellen.
    Bij mij werkt het nu (zo ongeveer) sinds ik thuis ben. Wel snelheidsfluctuaties, maar sites blijven laden.
    Als het bij iemand nog niet werkt: BELLEN met 088 – 411 77 88! Allemaal doen! Hoe meer mensen er bellen hoe groter de kans dat ze er ook werkelijk iets aan gaan doen.

  12. Arjo (Redactie)  | 13 april 2012 om 16:38

    Te vroeg “gejuicht” of niet hard genoeg afgeklopt! Net weer een paar outages.
    Begrijp dat het tot DINSDAG gaat duren! Tenminste dat hoopt men!

  13. Martijn  | 13 april 2012 om 19:15

    @Tito: Dat ‘do not turn off’ verhaal krijg je als de updates al zijn binnengehengeld en ze worden geinstalleerd. Hoe lang het duurt heeft niks met je internetverbinding te maken, sterker nog zonder verbinding op dat moment gaat het net zo lekker door.

    @Dokun: Ik ben vorige week naar het spreekuur van de VBU geweest. Vreselijke hork die niet weet wat hand geven, jezelf voorstellen, iemand een stoel aanbieden is, maar dat terzijde. Ze hebben mij wel teruggebeld: ik zou geen recht hebben op geld terug, er was nooit sprake geweest van een maximum te betalen huur voor de telefoon.
    Heb maar niet gevraagd of de huur dan was stopgezet omdat ik zulke mooie ogen had en of de telefoon nu mijn bezit was, zoja vanaf welk moment. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor vertraging in de organisatie van een nieuw feest of het agenderen van de zoveelste ronde ‘verhoging ledenbijdrage’.;)
    Ook heb ik de huidige itt-desk een kopie laten maken van het contract. De kopie is opgestuurd naar degene die daar nu over gaat. Kostte wel een paar pogingen, want het neefje zijn van de vorige chef is natuurlijk veel belangrijker dan enige competentie zoals bijvoorbeekd een a4-tje kunnen scannen en mailen.
    Antwoord: er staat niks in het contract over eigenaar worden van het toestel. REQUEST DENIED.
    Tot slot een citaat uit said contract:”De Voip telefoon blijft eigendom van Casema tot alle termijnen zijn betaald… Wanneer de huurder tijdens de huurperiode besluit om de telefoon aan te schaffen dan betaald [sic!] de huurder de resterende huurtermijnen.”

  14. Flotje  | 13 april 2012 om 20:39

    Net van een vriend een (tot nu toe) gulden tip ontvangen: stel de DNS van je pc of router (als je die hebt) in op de DNS van google: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

  15. remco  | 14 april 2012 om 14:03

    @flotje en dan??

  16. Renz  | 15 april 2012 om 17:35

    De snelheid hier is redelijk (80/60) maar vaak nog steeds last van tijdelijke drop-outs. Na 3 minuten herstelt de verbinding zich weer. Grootste probleem is dat er momenteel wel uitgaande verbindingen opgezet kunnen worden, maar geen inkomende. Mijn router is een Windows Server 2003. Voor de mensen die zelf een server hosten uitermate vervelend, maar ook P2P-programma’s als Skype worden hier buitengewoon onstabiel van. Hoop dat dit snel wordt opgelost.

  17. remco  | 15 april 2012 om 17:51

    @Renz, vermoedelijk heb je mijn bandbreedte er ook bij. Ik heb net een aantal keer speedtest gedraaid(speedtest.nl) de snelheid laten checken en kom vaak niet hoger dan 2000 kbps als ik al kan meten tussen de time-outs door.

    Ik geef je niet veel kans voor ingaande verbindingen. Het verdwijnen daarvan is aangekondigd.

  18. Renz  | 15 april 2012 om 18:47

    @Remco

    Het verwijden daarvan is aangekondigd… meen je dat nou? Ik heb helemaal niets daarvan gelezen.. Wat een waanzin!

  19. Thijs Timmerman  | 15 april 2012 om 22:06

    In het oorspronkelijke netwerk-ontwerp waren inkomende verbindingen (voor o.a. servers) inderdaad verboden en onmogelijk gemaakt door carrier-grade-NAT. Volgens het nieuwe netwerk-ontwerp heeft iedereen (weer) een publiek IP adres en op de Internet Pro verbinding die Ziggo-Zakelijk levert wordt standaard niet gefilterd. Dat er nu (op dit moment) toch (centraal) wordt gefilterd op de Juniper SRX3400 heeft te maken met de instabiliteit van het netwerk op Uilenstede. Nog niet alle switches werken naar behoren in de setup met het (nieuwe) centrale quarantaine-net. Daar gaat men morgen weer mee verder. Als alles werkt en stabiel blijkt te zijn, dan horen gewoon (weer) alle in- en uitgaande verbindingen mogelijk te zijn. Dan mag de Juniper SRX3400 alleen aanslaan op vooraf als evident dubieus/fout gedefineerd verkeer (en dus niet bij x ICMP-packets/interval vanaf z IP adressen naar de VPN concentrator van de UvA).

  20. De Geus  | 15 april 2012 om 22:51

    Weer hele dag internetproblemen hier.
    Ene helft van de eenheid tot 18 uur geen internet; andere helft vanaf 18 uur geen internet.
    Nu bij iedereen instabiel.
    Itt gebeld: voice-mail en geen sjoege!

  21. toren2  | 16 april 2012 om 22:16

    Waardeloze prutsers! Hoe wordt deze schade (meer dan 1,5 week geen functionerend Internet) vergoed? Of trekken we weer aan het kortste eind aangezien het bij de huur is inbegrepen? Ik kan niet studeren zonder Internet. Dit duurt veeel te lang, zeker omdat is toegezegd dat alles voor afgelopen vrijdag weer naar behoren moet functioneren. Bovendien is toegezegd dat wij er op vooruit zouden gaan qua snelheid. Ik betwijfel ten zeerste of dat inderdaad zo is. Had het liever gelaten zoals het was. Nu moeten we maar afeachten wat

  22. Martijn  | 16 april 2012 om 22:56

    @De Geus:
    Itt-desk heeft een SLA (service level agreement) getekend waarin zij zich committeren 24/7 bereikbaar te zijn voor klachten en binnen 24 uur zaken die ter plekke moeten worden opgelost te fixen.
    Zetten ze de voicemail aan of proberen ze je af te schepen met gelul dat je de enige bent die klaagt? Dan houden ze zich dus niet aan de afspraken.

  23. jen  | 17 april 2012 om 01:57

    MORGEN PROTEST BIJ ZIGGO KANTOOR https://www.facebook.com/events/358748417494245/#

  24. Thijs Timmerman  | 19 april 2012 om 23:02

    Renz> Er is vandaag expliciet naar gevraagd. Het zou voor alle bewoners mogelijk zijn om een werkende Internetverbinding te realiseren (eventueel broadband-router resetten). Voor morgen (vrijdag) staat de her-configuratie van de switches in toren 3 en toren B op de planning (met uitloop in het weekend), zodat ook daar alle aansluiting geregistreerd zijn en eventuele deelnemers aan bot-nets (PC’s die gehacked zijn zonder dat de bewoners dat in de gaten hebben) kunnen worden afgesloten middels quarantaine-net. Als dan alles werkt en stabiel blijft, wordt in de loop van volgende week de blokkade op inkomende verbindingen opgeheven (en dat is essentiëel voor iedereen die serieus van Internet gebruik maakt zoals met remote desktop, VoIP of een Xbox/PlayStation heeft).

  25. boop  | 20 april 2012 om 08:21

    Qmanage staat weer aan voor mij (Toren B)

  26. nike air vapormax strap 2018 triple black for sale  | 3 augustus 2019 om 19:09

    rel贸gio festina chrono bike f16775 1 resist锚ncia 脿 谩gua at茅 100 metrosrel贸gio network feminino semi novo nw28829e rel贸gios networkmulheres rel贸gios rel贸gio ladies quartz rel贸gio de france words montres femmes montre de mode 2018rel贸gio breitling bentley modelo a25362 rel贸gios no mercado livre
    nike air vapormax strap 2018 triple black for sale http://www.deinwerbenetzwerk.com/company/nike-air-vapormax-strap-2018-triple-black-for-sale