Internet migratie Uilenstede afgerond!

20 april 2012 | VERSTUUR | PRINT   

Volgens de Geplande Werkzaamheden pagina van de ITT-website zijn de “geplande werkzaamheden aan de internetverbinding en de switches in de diverse torens van locatie Uilenstede afgerond”

Om naar de pagina zelf te gaan: Klik hier.

Mocht er toch nog iets niet goed werken, geeft deze pagina ook nog wat “adviezen”. Kijk en lees deze pagina dus in ieder geval even door voordat je nu offline gaat!

Mocht er dan toch nog iets niet goed gaan; hierbij de telefoonnummers van ITT: 088 – 411 77 88 (tijdens kantooruren). Buiten kantooruren kun je het 24 / 7 nummer bellen: 088 – 411 77 66.

Bel altijd als het niet werkt en je krijgt het zelf met de ITT-internet adviezen niet aan de praat. Hoe meer mensen problemen melden / klagen….

Bron: Uilenstede Nieuws, ITT-website

   Er zijn 17 reacties op
  Internet migratie Uilenstede afgerond!

  1. yah_man  | 21 april 2012 om 10:19

    Ik heb nog steeds niet mijn open poorten, dus dat noem ik niet ‘afgerond’.

  2. Thijs Timmerman  | 21 april 2012 om 15:20

    Klopt. Er is daar donderdag expliciet naar gevraagd. Als alles werkt en stabiel blijft, wordt in de loop van volgende week (die van 23 april) de blokkade op inkomende verbindingen opgeheven (en dat is essentiëel voor iedereen die serieus van Internet gebruik maakt zoals met remote desktop, VoIP of een Xbox/PlayStation heeft).

  3. Martijn  | 21 april 2012 om 16:07

    @Thijs: Kun jij iets zeggen over de verhouding tussen itt-desk en ziggo? En dan met name in het kader van de migratie die nu hier en later in Delft plaats vindt? Na enig speur- en leeswerk, oa. op jullie forum in Delft en over de zaken die in de Laakhaventoren hebben plaatsgevonden onstaat bij mij namelijk het volgende beeld:
    Het is 1 ding om die itt-desk de telefoon op te laten nemen als alles zijn gangetje gaat. Als er echter serieus werk gedaan moet worden hebben ze daar de competenties niet voor, gaan dingen fout en beginnen ze met onzin uit te kramen om dit af te dekken.
    Terwijl er bij ziggo volgens mij echt wel expertise is. Alleen die mensen en middelen zien *wij* pas na ‘escalatie’.
    Ik wil die lui (itt) er op zo’n moment niet tussen hebben zitten. Is hier donderdag ook over gesproken? Als het nu weer niet gaat zoals afgesproken wordt de boel dan kortgesloten en door ziggo-technici zelf afgehandeld?
    Dit brengt mij bij mijn tweede punt. Op mijn rekening staat ‘ziggo zakelijk’, de lijn die wij hebben wordt verkocht onder de naam ziggo zakelijk.
    Die term wordt op dit forum echter voor zover ik weet niet echt gebezigd. Terwijl het voor google-bots en bedrijven die geinteresseerd zijn in ziggo zakelijk mi wel interessant is te weten over de klachten die klanten met een ziggo zakelijk abonnement *ook* hebben.
    Dat wilde ik nog even kwijt. Ziggo zakelijk.

  4. Thijs Timmerman  | 21 april 2012 om 19:14

    In het kort komt het er op neer dat DUWO als opdrachtgever een contract heeft met Ziggo Zakelijk voor het leveren van de gehele dienst. Ziggo Zakelijk levert zelf de verbinding(en) tussen Uilenstede en het datacenter in Den Haag (e-VPN’s) en een gezamelijke internet-feed/koppeling (Internet Pro) voor alle DUWO-locaties in datzelfde datacenter (Spaarneplein). Voor het overige is er een contract tussen Ziggo en Technica (dat was eerst een rechtstreeks contract DUWO-Technica wat opmerkelijk is gezien het feit de aanbesteding is “gewonnen” door Ziggo). Technica is (in deze deal) niet meer dan een holding met allerlei bedrijfjes onder zich. Een van die nieuwe bedrijfjes is ITT-Desk (opgericht in september 2011). Dat is niet meer dan een label voor deze nieuwe Internet-voorziening, zodat klanten niet de reguliere servicedesks van o.a. Ziggo benaderen die geen weet hebben van dit soort netwerken. ITT-Desk draait dus in essentie enkel de servicedesk. De andere bedrijfjes doen switchbeheer (TMTS) en het beheer van DHCP/DNS & Juniper services gateway (D&T).

    Er is dus inderdaad voldoende expertise bij Ziggo maar die wordt pas ingezet bij escalatie en dan alleen ter advisering en om uit te sluiten dat een oorzaak niet in het Ziggo-deel van het netwerk zit. Natuurlijk zet Ziggo als hoofd-aannemer ook de noodzakelijke druk op zo’n proces maar dat zou niet nodig hoeven te zijn. Ziggo gaat het echter niet in z’n geheel overnemen, de problemen van een onder-aannemer verhelpen en zichzelf daar dus verantwoordelijk voor maken. Als men die ambitie had, dan had met de gehele dienstverlening destijds wel op zich genomen. Je zult het dus als klant moeten doen met ITT-Desk inclusief de gebruikelijke onzin. Die onzin kun je overigens beperken door enkel te werken met feitenlijke informatie, schriftelijke communicatie (e-mail) en antwoorden/reacties te verifiëren.

    Voor de sturing van de nieuwe Internet-voorziening op de wat langere termijn (dus niet voor elk issue/incident) heeft DUWO overigens voorzien in een klanten-panel: “DUWO wil een klantenpanel inrichten om de ontwikkeling van prijs en kwaliteit in de toekomst kritisch te monitoren. Het gaat om een jaarlijks overleg. Het lijkt DUWO goed als er vanuit uw geledingen een vertegenwoordiger wordt aangewezen om zitting te nemen in dit panel.” (adviesaanvraag DUWO, 2010-12-10), “Voor een goede informatieoverdracht binnen het klantenpanel adviseren wij dat er per huurdersorganisatie twee huurders deelnemen in het klantenpanel en dat het klantenpanel elk half jaar bijeen komt.” (advies Huurderskoepel, 2011-12-28), “Het voorstel over het klantenpanel is akkoord. In de overeenkomst met Ziggo staat dat er in ieder geval jaarlijks een overleg is met het klantenpanel over performance en dienstverlening.” (reactie DUWO op advies, 2012-02-27). Dat wordt dus het vehicle binnen de huurdersorganisatie(s) om de dienstverlening op de juiste koers te houden en herhaling van de structurele problemen (waardoor allerlei incidenten *kunnen* ontstaan) op Uilenstede (2006-2012) en Delft (2003-2012) te voorkomen.

    http://internet.wijwonendelft.nl/media-en-documenten/

  5. Arjo (Redactie)  | 21 april 2012 om 22:59

    He Thijs. Dank voor je uitgebreide en duidelijke uitleg.

    Klinkt voor mij weer als’t bekende liedje. In het kader van efficientie wordt er een speciale (en dus extra) organisatie tussen huurder en verhuurder gezet. Weer heel veel extra mogelijkheden voor communicatiestoringen!

  6. Martijn  | 21 april 2012 om 23:08

    Efficientie vind ik een wel erg vriendelijke kwalificatie.
    Mijn rekening krijg ik van ziggo zakelijk, mijn geld gaat gewoon naar ziggo.
    Maar als er wat is doe ik geen zaken met ziggo. Dan schuiven ze er iemand tussen.
    De term ‘katvanger’ zit wat mij betreft dichter bij wat er hier geflikt wordt.

  7. Thijs Timmerman  | 22 april 2012 om 00:47

    Arjo> Het heeft niet zoveel met efficiëntie te maken. Uitgangspunt is dat DUWO niet zelf zo’n dienst gaat draaien/uitvoeren. Er zal dus altijd een derde partij nodig zijn in de relatie huurder-verhuurder. In vergelijking met de voorgaande situatie neem DUWO één taak over namelijk de incasso. Dat maakt de dienst goedkoper (incasso-risico valt weg) en efficienter. Wat de dienst juist niet per definitei efficiënter maakt is de veelheid van partijen die elk een klein klusje doen in vergelijking met één marktpartij die voor DUWO de gehele dienstverlening integraal zou verzorgen. Je zult echter naar het werk van de afzonderlijk partijen moeten kijken om te (kunnen) beoordelen of de kwaliteit beter is en of er -inderdaad- niet sprake is van juist een verslechtering vanwege bijvoorbeeld interne communicatiestoringen tussen partijen. De klant-communicatie verandert in essentie nauwelijks. OSC leverde destijds ook enkel primair de servicedesk.

    Martijn> In de vorige situatie betaalde je rechtstreeks aan Ziggo en was het aanspreekpunt de servicedesk van OSC. Bij wie kon je toen terecht als er structurele problemen waren? Toen afgelopen donderdag werd geconstateerd dat Ziggo de incasso voor april had gedraaid maar de levering van de bijbehorende dienst per 2/3 april had gestaakt, was de reactie van DUWO: “daar hebben wij niets mee te maken”, terwijl er natuurlijk al die tijd geleverd is binnen een (5-jarig) raam-contract tussen DUWO en Casema/Ziggo. Zo’n flauwe en onjuiste opmerking valt in de nieuwe situatie niet snel meer te maken door DUWO. Het begrip katvanger gaat dus voor een aantal aspecten ook gelden voor DUWO. Voordeel is dan wel weer dat ze tevens opdrachtgever zijn.

  8. Martijn  | 22 april 2012 om 09:04

    Thijs, volgens mij sla je met je eerste opmerking in de lucht. Ik geloof niet dat ik ooit beweerd heb dat de situatie op Uilenstede eerst goed was en nu met de itt-desk constructie niet. Het is wat mij betreft *altijd* onder de maat geweest, alleen was er na de introductie van q-net (wat ze jaren heeft gekost voordat ze verzonnen dat zoiets misschien nodig zou zijn) en voor de laatste wijzigingen een periode dat het wel meeviel.
    Ik waardeer jouw inzet, dat je hier vragen beantwoordt en dat je duidelijk verstand van zaken hebt tot op een zeer gedetailleerd niveau. Maar wij hebben hier op Uilenstede al zoveel JAREN ellende met het netwerk dat dat volgens mij wel moet komen door een fundamenteler, onderliggend probleem.
    Als je naar de supermarkt gaat en je koopt daar je eten. Dan verwacht je toch niet dat die je spullen gaat verkopen die *net* niet zo bedorven zijn dat er *net* niet teveel mensen ziek worden om hun problemen te bezorgen?
    Zoals ik het zie is DAT namelijk vanaf het begin de insteek geweest van de verschillende bedrijven/combo’s die hier op Uilenstede internet hebben mogen leveren. Ab-so-lu-te minimumprestatie leveren, alleen in actie komen als er massaal geklaagd wordt, vage beloftes, problemen vooruitschuiven: they don’t give a fuck, never have.

  9. i.c. wiener  | 22 april 2012 om 11:44

    Begrijp ik het nu goed dat omdat Duwo het geld int we bij Duwo kunnen gaan klagen over structurele problemen?

    Dat belooft nog veel plezier hier op Uilenstede gezien de ervaringen met Duwo vaklieden etc. Ik bedoel je meld een probleem, je hoort vervolgens niks, maar de zij melden vervolgens aan Duwo dat het probleem verholpen is.

  10. Thijs Timmerman  | 22 april 2012 om 18:31

    Martijn> Ik heb in de posting (2012-04-22 00:47) helemaal niet aangegeven dat het eerst (met OSC) beter was. In die posting ging het enkel om het aanspreekpunt bij structurele problemen en dat DUWO in de nieuwe situatie juist meer verantwoordelijk is voor de dienstverlening. Dat het al vanaf het begin ellende is, is bekend. De onderliggende structurele problemen zijn denk ik (net als in Delft) tweeledig: deskundigheid betrokken partijen en bestuurlijke betrokkenheid. Doordat het laatste ontbreekt (want: “Internet is ingewikkeld”) en niet wordt afgedwongen door stakeholders (want: “Internet is ingewikkeld”) gebeurt er niets.

    i.c. wiener> Het aankaarten van structurele problemen (en dus niet incidenten/issues zoals: “Ik heb geen Internet” van individuele bewoners) kon natuurlijk altijd al bij DUWO. Ook de vorige dienst werd immers geleverd vanuit een raam-contract DUWO-Casema/Ziggo. Doordat het nu (optioneel) in de servicekosten gaat, kan de kwaliteit van de geleverde dienstverlening op vergelijkbare wijze aan de orde worden gesteld door de VBU als met andere servicekosten-componenten.

  11. piet  | 24 april 2012 om 09:59

    Ik weet niet wat D&T is maar zij beheren niet de apparatuur in het datacenter ;)

  12. Toren2  | 25 april 2012 om 20:52

    Avond van 25/04: internet is weer instabiel: valt weer regelmatig enkele minuten weg(!). Ik ben het spuugzat, dit geklooi!

  13. ooktoren2  | 25 april 2012 om 22:08

    Typisch. Ik wilde net melden dat voor mij alles nu al een hele dag (!) ok is:
    -poorten open
    -geen vlagen packet loss meer
    -latency ok
    -throughput ok
    -geen noemenswaardig inkakken tijdens piekuren
    Wat mij betreft kijken hoe lang het goed blijft gaan nu…

  14. i.c. wiener  | 27 april 2012 om 10:21

    zojuist vond ik in mijn brievenbus een voorstel tot huur verhoging. bruto/netto, situatie oud/nieuw.

    alleen stond onder “oud” de post ziggo tv/internet. dus net maar even gebeld met Duwo. en ja, de nieuwe regeling omtrent internet begint pas vanaf 1 mei, dus nog voordat het ingaat is het al oud.

    tevens aangegeven dat het internet de afgelopen maand veelal niet of nauwelijks deed en of we daar nog wat van terug kunnen zien. Dat was haar (Vanessa, schat van een meid) bekend. daar kan ik dan bezwaar tegen aantekenen. mailtje aan amsterdam@duwo.nl is genoeg.

    Ik gaf dus aan dat ik bang was dat het op de grote stapel zou belanden, zij was zich van geen grote stapel bewust. waarop ik zei dat als iedereen die ik gesproken had zou klagen dit een hele grote stapel zou worden. en trouwens het was Duwo toch al bekend?

    Het komt erop neer dat het enige dat baat heeft is dus bezwaar maken, dat wordt serieus opgepakt door collega’s en zo krijgen ze ook een goed beeld enzo.

    prettige dag nog (en een kusje voor Vanessa)

  15. i.c. wiener  | 27 april 2012 om 11:21

    Dat het maar een hele grote stapel moge worden!

    >>>>>>>>>>
    Geachte heer/mevrouw,

    hierbij wil ik bezwaar maken inzake het ingebreke blijven van Ziggo omtrent haar levering van de internetverbinding aan mij X. Xxxxxxx Uilenstede xx-xxxx.

    I

    Dat deze eigenlijk nooit naar behoren is geweest, met enige regelmaat valt de verbinding weg. Dit doet mij denken dat er vanaf de aanvang van de levering er met minimale middelen is gepoogd een maximum aan abonnementsgelden op te halen

    II
    Dat er wel geld afgeschreven wordt, maar dat er bij structurele problemen geen partij is die de verantwoordelijkheid op zich neemt. Ziggo, onderaannemer, Duwo, kastje, muur en dergelijke.

    III

    Dat deze voor de duur van plusminus twee weken, in de afgelopen maand, niet of nauwelijks te noemen was.

    IV

    Dat vorig punt het gevolg was van inadequate, slecht voorbereidde, niet aangekondigde en kortweg onprofessionele werkzaamheden.

    V

    Dat dit voor mensen die alles in de cloud hebben hangen, die beroepsmatig of qua studie het net om moeten of hen die een simpel filmpje van een hond willen zien funest is.

    VI

    Dat dit niet volgens de geldende leveringsvoorwaarden is.

    VII

    Dat dit alles niet gecommuniceerd is.

    Tevens wil ik bezwaar maken inzake het ingebreke blijven van Ziggo omtrent haar levering van het tv-signaal aan mij.

    I

    Dat Ziggo zonder aankondiging meerdere zenders geschrapt heeft, onder andere BBC2, BBCnews, TV5, ZDF, WDR, RAI, ART, enz enz.

    II

    Dat Ziggo echter wel hetzelfde bedrag afschijft van mijn rekening.

    III

    Dat Ziggo dat landelijk doet om meer ruimte te scheppen op de kabel voor andere diensten en mede op die wijze probeert haar klanten te dwingen om duurdere digitale tv-diensten af te nemen.

    IV

    Dat hier op Uilenstede het kabel netwerk geen eigendom van Ziggo is, laatste heeft slechts de aanbesteding gekregen. Er is hier dus geen sprake van een normaal tv-abonnement, maar slechts sprake van het verzorgen van het signaal op ons eigen netwerk.

    V

    Dat ik constateren moet dat Ziggo hier eenzijdig en zonder overleg met de opdrachtgever(s), te weten Duwo en abonnées, de leveringsvoorwaarden heeft gewijzigd (lees: levering heeft beperkt) en dat dit naar mijn inschatting onjuist, onredelijk en onrechtmatig is.

    Wat ik wil bereiken met mijn bezwaar:

    I

    Dat Ziggo nu eindelijk naar behoren gaat leveren waar zij contractueel toe verplicht is, namelijk een stabiele, snelle internetverbinding en op de kabel alle tv-zenders levert zoals dat op een eigen kabel netwerk te verwachten is.

    II

    Dat Ziggo er een begin mee maakt om over allerhande zaken als onderhouds en/of andere werkzaamheden, leveringsvoorwaarden enz, duidelijk, helder en met voldoende aankondiging communiceert. Dus GEEN posters beneden in de flat ophangen maar een degelijke brief aan haar abbonées sturen.

    III

    Dat Duwo zich actiever opsteld tenover Ziggo, zij is immers de opdrachtgever van de aanbesteding en niet zomaar een van de ketenen in de uitgebreide rijgketting die het internet op Uilenstede lijkt te zijn.

    IV

    Dat Duwo ervoor waakt dat het Ziggo/Uilenstede-epos niet verwordt tot eenzelfde blamage als de Vaklieden (in het verleden was?). Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld mee dat het -tig meldingen en anderhalf jaar heeft geduurd totdat het dak van ons fietsenhok gemaakt werd. Telkens meldde de Vaklieden wel aan Duwo dat de klacht verholpen was, bij contact met Duwo was er het welbekende kastje versus muur.

    Met vriendelijke groet, en in afwachting van uw antwoord.

    X. Xxxxxxx

  16. Uilenstede Oost  | 1 mei 2012 om 09:23

    Zo’n mooie brief kun je wel sturen, maar zowel Ziggo als DUWO houden niet van communiceren en zullen dan ook niet reageren. ITT desk reageert alleen met ja weten we.. Dus verwacht niet te veel reactie en zeker geen coulance. Ziggo en DUWO zijn gewoon prutsers.

  17. i.c. wiener  | 1 mei 2012 om 15:43

    ach ja, ik verveelde me…

   Laat een bericht achter

De volgende HTML codes zijn toegestaan  

<a href> <b> <code> <i> <strike> <strong>        |    BERICHT